REMEDIAL TEACHING HAARLEM
Kinderen uit het basisonderwijs die steun nodig hebben, kunnen van mij remedial teaching krijgen. Mijn doelstelling is om gedurende een korte periode twee keer per week te werken aan een bepaald probleemgebied. Ik doe dit het liefst in overleg met school. Een eerste oriënterend gesprek is kosteloos en vrijblijvend.
Referenties Remedial Teaching
Bij deze kan ik u Peggy Gruintjes aanbevelen als remedial teacher. Ze heeft bij ons op school gedurende anderhalf jaar een leerling met een rugzakje begeleid in het rekenen. Er was goed contact met de leerlinge. Zij voelde zich op haar gemak bij Peggy en nam de uitleg aan. De resultaten zijn door de rustige, vriendelijke en duidelijke extra uitleg van Peggy op een voldoende uitgekomen, wat we gehoopt hadden.
M.K. Intern begeleider
Peggy Gruintjes voert haar werkzaamheden als remedial teacher uit met veel deskundigheid, kennis en passie. En dat voelde T. Hij ging graag naar haar toe en heeft veel geleerd. Peggy maakt op een heel eigen en plezierige wijze contact met kinderen en heeft een open houding, zowel naar het kind als naar de ouders. Dat geeft een veilig gevoel en helpt ook met het door oefenen van de geleerde stof thuis. Daarnaast zoekt Peggy naar leermethodes die goed aansluiten bij het kind zelf, maar ook bij de school en die dus ook in de klas goed toepasbaar zijn. Kortom, wij zijn zeer tevreden over de vorderingen van T. en de bijdrage die Peggy hierin geleverd heeft met haar remedial teaching.
Ir. drs. M. A.
Sinds ruim twee jaar verzorgt Peggy voor onze zoon D. de remedial teaching. Dit doet ze twee keer in de week. D. Is een jongen met als uitdagingen ADHD, dyslexie als ook een stoornis in het autistisch spectrum. Hij heeft deze sessies altijd als zeer prettig ervaren. Niet alleen was Peggy in staat om hem bij te staan in het verbeteren van zijn spelling, het ontdekken van de dyslexie als ook het begeleiden van andere schoolprojecten. Nog veel belangrijker was dat ze binnen afzienbare tijd een zeer sterke band opbouwden met elkaar. Peggy creëerde een omgeving waar D. de rust vond als ook de erkenning voor wie hij was. In dit concentreerde Peggy zich altijd op wat onze zoon wel kan, waar zijn kwaliteiten liggen, en niet zozeer op de absoluutheid van zijn uitdagingen. Kortom we kunnen Peggy alleen maar van harte aanbevelen, zowel als mens als ook expert in het bijstaan van kinderen met uitdagingen.
Familie A.
Wij hebben Peggy ingeschakeld voor onze zoon B. van 10 jaar in verband met leerachterstand in taal en rekenen. Wij vonden haar een zeer betrokken persoon en nog belangrijker: zij sprak onze zoon zeer aan. Peggy kan zich goed verplaatsen in de leefwereld van het kind wat erin resulteert dat zij haar lesmateriaal aanbiedt op zodanige wijze dat het voor onze zoon leuk én leerzaam was. Hij ging er met veel plezier heen. Verder was zij zo betrokken dat zij heeft aangeboden om een ochtend in zijn klas mee te kijken en om met zijn lerares te overleggen zodat haar lesmateriaal aansloot op die van zijn school.
Familie H.